måndag 12 maj 2014

Monday

Då var helgen och allt firande över! Nästa som fyller år är mamma, min fina goa älskade mor som mår så jävla dåligt. 
Jag ringde till henne i går efter middagen för att höra hur det var, men hon orkade inte prata utan vi avslutade samtalet fort. Hon låg med byttan bredvid sig och var väldigt illamående och sade att hon var så risig. I dag ska hon kanske få blod igen!

Har haft en tung natt! Först så ville Daisy inte komma till ro vilket är något hon har börjat med på slutet. Hon ska inte ligga i buren med Cindy av någon anledning, fastän hon vanligtvis älskar att gå in där och lägga sig. Buren är naturligtvis en öppen bur så de kan välja att ligga där eller inte.

Men Daisy har givit sig tusan på att hon ska upp i min säng och sova, vilket jag inte är så pigg på eftersom jag reagerar på pälsen och blir tät i näsan av den. 
Det räcker att Vicky ligger där och det gör hon enbart för att hon har fått epilepsi de senaste åren.

Nåja till slut gav sig Daisy och kom till ro och sov hela natten. 
Men klockan 03 vaknade jag av att Vicky hade fått ett epileptiskt anfall och sprattlade hej vilt under täcket. Hon ligger kloss i kloss med mig, så det är inte svårt att missa anfallet. 

Hon försökte att resa sig upp efter en stund men benen spretade åt sidorna och huvudet vaggade fram och åter från vänster till höger, typ. 
Anfallet i sig går över fort men hon är orolig ganska länge efteråt så de tog en bra stund innan vi somnade om.
Det här är det andra anfallet på 3,5 månader och innan det så gick det ett år mellan dem. Hoppas att de inte ska börja komma tätare nu för det vill jag inte att tiken ska behöva vara med om. Det är inte så kul heller som matte att se anfallen. Lite otäckt är det allt!

Precis som jag hade somnat känns det som, så vaknade jag av att jag grät. Hade då drömt om mamma! Somnade till slut om och vaknade kvart över sex av att jag återigen grät. Men då klev jag ändå upp och käkade frukost och begav mig ut på en långpromenad. Det blev 10, 1 km med Daisy!

Hade ju besök av mitt barnbarn i går och passade på att ta ett kort då hon hade tagit på sig stövlarna för att vara ute på gården.
Vad är det med barn och att ta på sig skorna på fel fot, haha. 
ALLA barn verkar göra det innan de kommer på hur det ska vara. Ganska sött ändå! 
Hon sade efter en stund: Mormor jag har stövlarna på fel fot!



 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...