fredag 30 maj 2014

Näringsdryck

Efter min mil i morse med hundarna styrde jag ratten till mina föräldrar. 
Hjälpte mamma att mangla lakan och nog är det skillnad på att lägga sig i en renbäddad säng med nymanglade lakan eller i en renbäddad säng utan manglade lakan. 

Jag har ännu inte fått till det där rätta knycket vad det gäller manglingen och av någon anledning så vill gärna det jag manglar hamna under duken när den ska matas fram.

E skulle få permis i dag och över helgen men bara på dagarna och kommer att sova på sin avdelning på lasarettet. Hon verkade må bättre i dag också och det är härligt att höra. 

Däremot så blir det inget medicinbyte utan hon kommer att fortsätta köra med Abilify i en ännu högre dos. Den dos hon har haft nu har nog varit för låg trodde läkaren. Vad jag tycker om det kan nog ni läsare räkna ut..."Hallelujah"

Har varit och hämtat ut näringsdrycker till mamma med olika smaker. Jag fick smaka en liten slurk av något som var bland det vedervärdigaste jag har någonsin smakat. Fy tusan vad äckligt!
Mamma kunde inte heller få i sig det men skulle försöka att blanda ut den med juice i hopp om att få i sig drycken.

Hon MÅSTE ju dricka detta för att som hon sade försöka förlänga livet lite till och det kommer också att bli hemsjukvård för henne snart. Jag frågade vad de gör då och det innebär bland annat blodtrycks kontroller, provtagningar, medicineringar, sprutor osv. 
 

I går förutom min långpromenad på förmiddagen så gav jag mig också ut på eftermiddagen i motionsspåret som finns precis utanför husknuten. Joggade lite lätt i 4, 22 km men gissa om det kändes i låren eftersom jag dagen innan hade kombinerat löpning med promenad under en mil. 

Nu är jag nere på minus 12, 5 kg och även om det går sjukt sakta så händer det i alla fall grejer. Jag tror att det är bättre att tappa långsamt än fort och att hålla den nya livsstilen så gott det går.












Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...