lördag 24 maj 2014

Oro

I dag fick jag ett sms från E där hon skrev förlåt men jag orkar inte vara barnvakt för jag mår verkligen inte bra. Grejen är att hon skulle komma till sin tvillingsyster och sova över till i morgon. För att där efter vara barnvakt åt lilla T från morgon till eftermiddag.
Nu blir det inte så och själv är jag ju ute i stugan och morfadern till T jobbar. Så J fick ringa jobbet och säga att hon inte kunde jobba i morgon. Det känns inte bra men jag sade att lillan kunde komma hit ut. Lite krångel med var hon skulle sova hade det dock blivit. J valde att skippa jobbet!
Det oroar mig att E mår dåligt nu! Hon har inte ens spelat quizkampen och då är det illa. Hon som alltid messar mig att jag ska spela bara för att jag glömmer.
Jag ringde min pappa och frågade hur det var med mamma. Så där....fick jag till svar!
Träffade på moster i dag ( de har stuga här ute även de ) och vi kom in på det här med mamma. Det visade sig att varken hon eller min morbror visste om att mammas cancer har spridit sig till lymfkörtlarna i mage och bröst
Har under dagen klippt en himla massa gräs för att där efter kratta ihop allting eftersom att ingen uppsamlare finns. Har sedan bastat och kopplar nu av så gott som det går med en öl och med vetskapen om att E mår dåligt.
Jag blir alltid så rädd att hon ska hamna i det där tänket att hon inte orkar leva mer. 


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...