torsdag 29 maj 2014

Permis

Det var lite bättre med min dotter i dag berättade hon och hade bett om att få permis i dag.
Något som hon nekades det då ordinarie läkare ej var där och personalen inte känner E tillräckligt för att avgöra om det är okey eller inte med en permission.

Däremot så fick hon sällskap av personal från psykiatrin till att gå hem och hämta kläder och hälsa på sina marsvin. 
Solen skiner och det är ganska varmt ute så det var nog bara skönt för E att komma sig ut.

Själv har jag som vanligt gått min mil tidigt på morgonen och ska senare ut och jogga i elljusspåret. Har lite ont i låren i dag sedan gårdagens löprunda, men det ska kännas att man lever.
T har åkt till sin farmor för att stanna i några timmar och senare i eftermiddag ska hon hem till sin mamma igen. 
J pluggar inför alla tentorna som nu är innan sommaruppehållet. 

Hon berättade för mig i går att hon är sugen på att efter avslutad utbildning hoppa på extraknäck i Norge och frågade om jag då kunde tänka mig att följa med henne och T under de veckor, som hon skulle jobba. 
När hon inte är i Norge så hoppas hon på jobb här hemma! 

Självklart vill jag gör allt för att hjälpa henne att uppnå den drömmen, men det kan bli lite svårt då jag har alla hundarna att tänka på. De kan ju inte sköta sig själva!
Vi får väl helt enkelt se var vi står då - om ett år!


 

 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...