fredag 2 maj 2014

Plattan

Nu ska jag återigen ge mig i kast med att skriva ett blogginlägg via min surfplatta. Jag tycker INTE om den då den är seg och inte gör som jag vill. Att skriva här ute är ett helvete rent ut sagt då plattan inte går att rotera och kontentan av det är att jag inte ser vad jag skriver. Det är bara en liten strimla där jag kan skymta orden!

I dag är en bättre dag! Låg i morse och tänkte att jag kan ju inte gråta i ett års tid och får se det för vad det är och ta dagen som den kommer. Det kommer förstås dagar som gårdagens, men det är bara att gilla läget för mamma blir ju inte friskare av att jag bryter ihop.

Apropå plattan så är det en annan grej med den som stör mig och det är att jag inte kan lägga till bilder annat än de som redan finns i min blogg sedan tidigare.
Jag som har tagit flera bilder de senaste dagarna som jag ville dela med mig av. Får lägga ut dem på söndag i stället!

E kontaktade mig förut och berättade att den andra marsvinshonan också är dräktig, så nu står hon där med två dräktiga honor som ska föda inom ett par veckor.
Zoo kommer i alla fall att låna ut en eller två burar och kan köpa ungarna när de är leveransklara. Men E kommer nog att i första hand att sälja till andra!
Har i dag krattat löv och gjort fint här ute! Tog en repa med skurtrasan också och torkade runt fönster och övriga ställen samt dammsög bort spindelväv.
Sedan blev det faktiskt en kall breezer watermelon innan bastun. Sjukt god med is till!
E är by the way barnvakt åt T till i morgon och skulle sova över hos dem eftersom hennes tvillingsyster, alltså mamman till T skulle på grillmiddag några mil utanför staden.



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...