tisdag 6 maj 2014

Rättpsyk och självskadebeteende

Jag har tidigare haft artiklar här ute om dem som vårdas på rättspsykiatrin för sitt självskadebeteende. Känner att det är ett ämne som är jätteviktigt att det kommer fram i ljuset. 
Hur vården inte vet var de ska placera dem med ett självskadebeteende där inte något annat hjälper. 

Men hur kan de tycka att rättspsykiatrin är ett alternativ undrar jag? Något annat måste ju till, någon annan slags vård som fungerar, något mellanting mellan psykiatrin och rättspsykiatrin precis som en flicka i artikeln säger. 

Man kan inte annat än bli illa berörd av artikeln som jag nu länkar till: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15065476.ab

Till er som det skrivs om i artikeln vill jag bara säga: Kämpa på!

 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...