onsdag 14 maj 2014

Sakta men säkert

Jag kämpar för att gå ned de sista kilona som jag behöver tappa för att hamna inom normalkurvan. De går oerhört sakta och jag tvår mina händer över hur svårt det är att lyckas med viktnedgången. 
Men har nu uppnått nästan tolv kilos vikttapp! 

Jag går och går och går.....
I morse var inget undantag och en sträcka på 10,15 km avverkades med Daisy, som också behöver gå ned i vikt. 

E har Vågen i dag och berättade sist jag talade med henne att hon trivs bra där. Det är jätteviktigt att göra det för att behandlingen ska kunna ge något,  så det glädjer mig! Hon är en kämpe min dotter!

Under min promenad i morse så ringde mamma och bad om skjuts till vårdcentralen för provtagning. Dessvärre så hade jag minst en halv mil kvar till mål, så jag kunde inget göra. Sådana gånger önskar man att man kunde klona sig. 
Hon orkar själv inte köra och egentligen vara på benen men nu blev hon tvungen till det ändå. 

J ringde och berättade att mitt barnbarn hade kräkts på dagis och blivit hemskickad. Hoppas att det inte är magsjuka!
Men hon hade fått smaka fil av sin mamma i går och det kan vara orsaken till hennes magont i dag. Bara att vänta och se!

En av hundarna gillar att gömma sin mat och i dag var det min sko som fick sig en foderkula. 

Foto: Någon gömmer mat i min sko ;-)

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...