fredag 9 maj 2014

Storknar

Jag är så mätt att jag storknar! Har varit på middag där det serverades grillad kyckling, potatisklyftor med sallad och minibaguetter samt hemmagjord prinsesstårta till efterrätt. 
Där rök gränsen för kaloriintaget i dag och inte lär det bli bättre i morgon med ännu mer tårta, läckerheter och middag på restaurang.

Pappa kommer även han på fika i morgon men mamma är för dålig sorgligt nog. Hon kan inte äta tårta utan att må illa och i värsta fall kräkas upp den igen och dessutom så orkar hon ändå inte kliva upp ur sängen. Så hon blir hemma!

Jag köpte för ett par veckor sedan en rakapparat för ladies men har redan en som duger lika bra. Så E ska få den av mig om hon vill för då behöver hon ju inte fiffla med rakhyvlar och elände. E har i sina dåliga stunder använt dem på fel sätt och personalen har tagit hand om dem åt henne. Fast hon har ju skaffat nya rakblad allt eftersom!

Vi har bokat en färjtripp i juni och kommer att fira midsommarafton på färjan. Min allra finaste kompis M ska vara hundvakt!






 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...