tisdag 20 maj 2014

Tatuering

Jag skrev ju i ett tidigare inlägg att jag har tänkt att E ska få en överraskning den dagen hon har lyckats att hålla sig från att skära sig i tre månader. En liten pepp tänkte jag!

I dag skrev hon att hon vet precis vad jag kan ge henne för överraskning lite så där i förskott. En tatuering!

E har en väldigt snygg ros sedan tidigare på överarmen och den hade jag gärna själv velat ha. Nu vill hon då göra en till fast på överarmens insida med en text som jag tycker var väldigt fin:
You dont realise how strong a person is until you see them at their weakest moment. 

Naturligtvis så kan jag ställa upp och betala men den kanske är så dyr att jag måste ha sponsring. Av hennes pappa! Vi får se!

E är fortfarande förkyld och hade väldigt ont i halsen i dag! 

Pratade med mamma som ville hem från lasarettet och kanske får permis. De vill se till att hon får stopp på blödningarna och illamåendet och de säger att så där ska hon inte behöva må. Nej! Det ska hon verkligen inte behöva! 
Det är sviterna efter strålningen som gör att hon blöder tror dem och det är de starka medicinerna mot smärtorna som gör att hon mår illa.
Självklart så måste de ordna så att hon får hjälp för det där och får hon bara det så kommer hon nog sig upp på benen!

Sedan är ju cancern obotlig och leder till döden vilket vi alla vet, men kan hon åtminstone få må lite bättre en period så vore det underbart.
Hon ville att vi skulle komma upp på avdelningen och käka middag med henne om hon inte får åka hem över natten. Men vi har förhinder så att det får i så fall bli i morgon i stället.

Gick en mil i dag också men sommaren försvann....det var bara åtta grader i morse och regnar ute. Inte kul!



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...