tisdag 6 maj 2014

Veterinären

E ringde mig i går och berättade att den ena marsvinsungens öga såg lite konstigt ut. Det var svullet underifrån och rött! Dem på zoo hade tyckt att hon borde låta en veterinär ta en titt på ögat. 
Eftersom jag ändå ska dit i dag för att få Daisys mun kollad, så får E ta med sig ungen och följa med. Kanske att djurvårdarna vet vad som felas med ögat eller att veterinären kan ta en snabbtitt på det.
Det är dock inte en veterinär som ska titta på Daisy!

Har varit ute på en tidig morgonrunda och gick i dag 9,32 km. Tänkte mig en mil men det blev inte riktigt så, utan jag får nöja mig med att det nästan bara blev det....Skönt var det i alla fall!

Nu blir det att hjälpa föräldrarna med lite städning medan mamma är och får blod. Pappa skulle ut till stugan och ta mot badtunnan som fraktas dit i kväll. Jag ser verkligen fram mot att bada framöver och ser mig själv sitta i kannibalgrytan med en kall pilsner i näven. Trevligt trevligt!

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...