söndag 8 juni 2014

Ambulansfärd

Jag ringde till mina föräldrar i går kväll för att höra hur det hade gått med allting under dagen. 
Mamma berättade att pappa återigen hade ramlat och legat på golvet i flera timmar enligt honom själv men ca 45 minuter enligt henne. 
Hur som helst så ringde då mamma efter en ambulans eftersom hon insåg att hon själv inte skulle få upp honom från golvet och att han behövde läkarvård. 
Det var bra att han åkte in så att såren ombesörjdes även om mamma hade tvättat rent och lagt om dem. 

Jag hoppas att de inte skickar hem honom innan han kan röra sig igen eftersom mamma omöjligt kan sköta om pappa. Det är ju knappt att hon orkar ändå!

Mitt i allt det där med stugvistelse och pappa så hade jag lovat att ringa en av mina bästa vänner för att titta förbi henne i ett ärende, då jag var på väg hem igen från stugan. 
Naturligtvis så glömde jag totalt bort det! Virrhönan i familjen är jag!!

Njöt verkligen av middagen i går och vi traskade i väg till en pub och tog en bärs på en uteservering. Träffade på en gammal vän och hennes kille, som vi snackade bort lite tid med. Trevligt!

Ringde E i går och hörde hur de hade det! De hade haft en trevlig dag på Ullared och i dag väntar ett besök på Liseberg. Vädret var bättre! I går i alla fall! Det glädjer mig att hon har det bra och får ha det kul med en jämnårig även om det är en ledsagare och faktiskt en personal från boendet. En som hoppar in som vikarie ibland som jag har förstått det. 
Hon fick sin resa betald av kommunen! Men E fick förstås betala sin själv. Förmodligen väl värd slantarna ;-)

Tog en bild på mitt äppelträd som finally har blommat! Förra året blommade det nästan inget alls och det blev ju då inga äpplen heller att tala om. Ser ut att bli fler i år!
 

 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...