måndag 30 juni 2014

Arla morgon

Jag vaknade före fem i morse och direkt så gick tankarna igång på det här med mamma. Det var knappt att jag hade vaknat förrän hjärnan började på att arbeta på högtryck. 

Det som jag kan känna är att jag skulle vilja vara med min mor så mycket som möjligt den tid som är kvar. Men eftersom hon är så dålig nu, så sover hon mest igenom dagarna full med morfin och hon orkar inte med besök. 

Hon ringde mig för en stund sedan och var ännu sämre i dag i värken och nu tror även hon liksom läkarna att det är cancern i lymfkörtlarna som har spridit sig ytterligare. Att det är därför ryggen och magen smärtar!

Mamma har nästan inte kissat något berättade hon och är rädd att njuren lägger av snart.
Jag sade till henne att jag hoppas att hon får komma hem till stugan snart, men det trodde hon inte.
Ska sanningen fram så tror jag inte heller det innerst inne! 
 

Hon känner att det luktar sjukdom om henne och bad mig att söka efter en deodorant som heter Oscar de la renta som hon tycker mycket om att använda. Den är som jag förstod det näst intill luktfri och en roll on som hon använde mycket förr. 
Däremot så var mamma inte säker på att den finns kvar ute i handeln men jag ska göra mitt bästa för att finna en till henne.

På onsdag ska jag min vän M och E bila till Skellefteå då tjejen som köpte marsvins ungarna ringde och berättade att den ena inte är en hona, som vi trodde. Hon ville att vi skulle köpa tillbaka den och det måste vi ju göra. 
Det är zoo som har sagt att det är en hona men det verkar ju inte stämma så bra då. Hannen som har varit med honorna i flera veckor - inte bra!!

I går hade jag sjukt ont i mitt knä och promenader var bara att glömma men jag fick en behandling och i dag känns det mycket bättre. Så pass bra faktiskt att jag tog en promenad på en mil med Daisy. Visserligen i långsamt mak men jag kom mig ut i alla fall! 

E var tillbaka på avdelningen på psyket i går och sov över till i dag. Jag vet inte om hon skrivs ut nu eller inte! 





När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...