fredag 6 juni 2014

En evig kamp

Min mamma ringde i går och ville att jag skulle handla lite innan jag åker ut till stugan i morgon förmiddag. Jag har lovat att klippa gräsmattan!
Hon berättade att varje dag är en evig kamp med att få i sig näring. Att allting handlar om det dag ut och dag in nu för tiden och att hon känner att hon har lust att ge upp. 
Men det kan hon ju inte göra säger hon också!

E messade mig och behövde lite extra pengar så jag förde över en slant till henne. De hade tyvärr regn där nere i södern men hade varit och tittat på bland annat hajar. Jag hoppas för deras skull att det blir bättre väder i morgon.

J berättade att mitt barnbarns morfar har köpt flickan en studsmatta. Gissa vem som är nöjd!
Hon var här i några timmar under gårdagen men på kvällen så skjutsade jag henne till hennes morfar. 

Nu är grillen startad och bärsen sprättad! Har varit ett kanonväder i dag men jag skippade promenaden för ovanlighetens skull.

Vi var och tittade på en uppvisning i fotboll och lite annat under eftermiddagen. På raden framför oss satt tror jag Es socialsekreterare, som vi hade kontakt med förut. Hon var jättetrevlig och tillmötesgående tvärt emot andra som jag och Es pappa har haft kontakt med. 
Men trevlig eller inte....det ledde inte till något!
 

 


 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...