söndag 1 juni 2014

En fullspäckad dag

Direkt efter frukost fick hundarna en kort promenad för ovanlighetens skull. Där efter besökte vi IKSU SPA för lite motion och avkoppling.
Jag gjorde något som jag inte har gjort sedan åttiotalet då personal från Arken  " piskade " en i spåret. Jag sprang nämligen en mil non stop på löpbandet och avrundade med ett antal längder i poolen.

Det känns jäkligt gött om jag ska vara ärlig och jag avslutade med en skön bastu innan det var dags att styra bilen mot hemmet för lite lunch.

Har sedan handlat åt mamma och skjutsat ut henne till stugan med en massa packning. Hon ska försöka att vara där ute i sommar, trots allt.

I morgon fyller mamma jämnt som jag nämnde i går i min blogg. Vi åker ut på eftermiddagen och ordnar med käket och tänkte grilla. Till efterrätt blir det en prinsesstårta!

Min morbror och moster är inbjudna och jag tror att mamma nog ser fram mot att träffa dem. De har alltid haft så trevligt tillsammans under alla åren.

Kära mor låg i natt och funderade på det här med sin födelsedag och stugvistelse och bestämde sig för att ändå försöka.

Jag blev tipsad om att springa Midnattsloppet framöver och är grymt sugen på att göra det. Grejen är bara att det kostar ju att anmäla sig och det kostar att ta sig ned till Göteborg. 
I augusti skulle mässan vara!

Nu ska jag lägga mig på sofflocket och göra inget! Känns som att jag är unnad det ;-)

  

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...