lördag 28 juni 2014

En mil

Jag vaknade relativt tidigt denna morgon och beslutade mig för att dra på mig joggingkläderna och ge mig ut på en runda innan frukosten. 
10,05 km non stop med personbästa känns bra och jag sprang lika mycket för mamma, pappa och Es skull som för min egen. Det är så skönt att förutom att jag får motion och kondition även får lufta min hjärna och tankarna samt känslorna. 

I går skrev min dotter J till mig och var så besviken! Hon och hennes kompis hade bokat en resa till Turkiet i andra veckan på augusti med avresa från Stockholm. 
Eftersom de båda är studenter och inte har en fet ekonomi så valde de ett billigt alternativ med all inklusive. 

I går så hade J fått ett meddelande från Turkietresor om att deras resa var ändrad till en annan dag, det vill säga två dagar tidigare än beräknat. 
Så nu står de där med en resa till och från Stockholm som ej är avbokningsbar, med fel datum. 

Jag har suttit och tittat efter en annan resa till dem men inget bolag har den 11 augusti som avresedag, tyvärr! Jo något hade förresten det men då skulle planet lyfta så tidigt att tjejerna inte hinner ned till Arlanda. 

Jag fann en resa 9 augusti från Stockholm ( går inga från vår stad på de datum flickorna kunde ) med all inklusive och med ett bra pris, men frågan är vad de gör med sin flygbiljett till och från Umeå. De förlorar ju 1500 kr vardera på det här och måste även lägga ut ytterligare någon tusenlapp på resa.
Dessutom så är Js kompis för tillfälligt i Norge och skulle komma hem den helgen. 

Så jag önskar att jag kunde lösa detta åt dem på ett smidigt och bra sätt och så pass billigt som möjligt...

För min egen del så är det bara arton dagar kvar till dess det bär i väg till värmen. Nedräkningen har börjat!

 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...