onsdag 4 juni 2014

Epileptika

Jag har på förmiddagen först gått 10 km med Baltazar och Vera.
Direkt efter det så for jag till mina föräldrar som var hemma eftersom de skulle ta prover idag. 
Mamma på onkologen och pappa på vårdcentralen! 

Mammas värden var bättre både i njuren och blod! Det märkliga är ju att hennes ben är enormt svullna av all vätska i kroppen men läkaren sade i dag att det beror inte på njuren. Det hänger ihop med hennes blodförluster och hela sjukdomsbilden. Det vill säga cancern!

Sedan åkte jag och handlade åt dem och skjutsade där efter mamma till apoteket så att hon fick hämta ut mediciner och ordna med en fullmakt, så att jag kan ta ut medikament åt henne. 
Pappa åkte själv ut till stugan och mamma for dit senare!

På eftermiddagen så behövde hon hjälp igen så jag tog cykeln som jag nästan aldrig har använt och trampade i väg för att hjälpa henne att bära ut grejer till bilen. 

Pratade med E idag!
När jag ringde så befann hon sig på neurologen för ett samtal med sin läkare angående epilepsin. 
Vi hade pratat lite löst om att hon skulle prova att trappa ned och ta bort epilepsi medicinerna eftersom hennes sort av epilepsi kan växa bort. 
Läkaren avrådde dock E till att ta bort några eftersom hon äter så många olika sorters mediciner och att flera av dem ( bland annat Abilify ) kan orsaka kramper. 
Det kan ju förstås ställa till med kaos i hjärnan på E och det vill vi ju inte. 
Det vi vill, det vill säga jag, Es pappa och A är att hon tar bort några av alla piller som hon äter. Men hon måste ju vilja det själv!

Vi är övertygade om att E skulle må bättre om hon inte åt alla dessa tabletter. Men vi är nog de enda som har den åsikten!

Fann nedanstående kloka ord på Facebook!
 

 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...