tisdag 17 juni 2014

Fullt ös!

I dag känns det som att det har varit fullt ös mest hela dagen. Först så tog jag då den där kombinerade promenad / jogging rundan på en mil och efter lunch handlade jag åt mamma, skjutsade henne till onkologen och hälsade på pappa för att där efter skjutsa hem mamma. 
Sedan satte jag upp sommargardiner i köket och efter middagen var det dags för handling inför resan på torsdag. Lite smörgåsar och pålägg! 
Förresten har ni smakat Polly Rocks?! De är sååå goda!! Jag kan äta hur många som helst av dem och naturligtvis så följer en påse med på färden på torsdag ;-). 

E är hemma nu sedan i morse! Hon tyckte att det var väldigt skönt att komma hem och få duscha och sova i sin egen säng. 
Boendet har extra personal om dagarna i två veckor till att börja med och på kvällarna samt nätterna behövs ingen. De är ändå tre personal som jobbar på kvällarna berättade E. 

Det hade gått bra i dag och personalen har förstått allvaret i hur vår dotter mår. Vi kom in på det här med självmordstankar  - nja så där....är svaret. Inget jag tänker gå mer in på med henne!

Det känns i alla fall skönt att hon har haft en bra dag och det känns rätt så tryggt som mamma att boendet har satt in en extra personal som är med E. 

Jag har absolut ingen kontakt med boendepersonalen eller deras chef. Ibland önskar jag att kontakten var bättre! De har dock inte gjort mycket för att upprätta hålla den kontakten med oss föräldrar. Inte som i början och under de första åren som E bodde på boendet. Då var vi med på möten, då var stämningen så mycket bättre, personalen så mycket trevligare och E mådde väl lite bättre också på den tiden.
Det skulle vara ett möte för en tid sedan men som jag har berättat i ett tidigare inlägg, så ville de då träffa oss föräldrar separat av någon anledning. Vilket vi tyckte var jättekonstigt!
Jag hade inte heller någon lust att träffa den ena av dem som är Es kontaktperson. Så mötet blev aldrig av!

Jag hoppas fortfarande på att vår dotter en dag flyttar från sitt boende till något eget någonstans. Den dagen hon mår bra!

Min andra dotter har varit förkyld en tid och har haft en envis hosta ganska så länge. Fick till slut Coccilana utskrivet av en doktor och har bitvis haft mindre hosta men nu är den värre igen och i kväll så hade hon lite feber. 

Mitt älskade barnbarn ska till sin farmor i morgon och när jag pratade med henne i telefonen för att säga god natt så sade hon att hon längtar till farmor. 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...