tisdag 17 juni 2014

Hemgång

Förmodligen så skrivs E ut i dag från psykiatrin! Hon får det bättre hemma säger hon och de skulle sätta in extra personal till henne på boendet. Så himla bra gjort av dem nu när vår dotter mår så dåligt som hon gör. Hon behöver folk som tittar till henne!
E hade sovit dåligt i natt och det är väl inte så förvånande för det skulle jag också göra i den miljön. 

Har varit ute och gått / joggat en mil i morse! Tog Troy med mig denna gång och han är så duktig på att springa men vill gärna hamna framför mina fötter, haha. Kanske inte alltid så bra! 
Jag känner mig aningens piggare i dag men är ändå väldigt trött i kroppen.

Fick en enormt längtan efter mitt barnbarn i morse och hade jag inte varit så trött och inte haft en massa jag ska göra i dag, så hade jag ringt och bett att få låna henne över dagen. 

Jag ska efter lunch åka och handla åt mamma och sedan skjutsa henne till onkologen. Medan hon tar prover så går jag vidare till pappa och avlämnar lite kläder. Eftersom han också är på onkologen så är det ju smidigt att traska över till honom.

När jag var ute i morse så kände jag en sådan önskan om att vara ung igen. Utan bekymmer och oro, utan något att ha ångest och sorg över och som barn var man bara här och nu. Inga förpliktelser och inga krav. Så enkelt livet var då! 

Dessa tankar och känslor handlar ju om att jag nu är ganska slut både kroppsligt och mentalt av all oro och ledsamhet för mina föräldrar och min dotter.
Det blir lite mycket ibland! 

Här i Umeå är det ovanligt kallt för att snart vara midsommar! I natt hade det varit bara några plusgrader och när vi vaknade var det sex plusgrader ute. I norr har det till och med snöat!

Jag längtar mer än någonsin till Turkietresan som det är en månad kvar till.

Har dock lite hundproblem de sista tre dagarna vi är borta då min vän M börjar jobba. Det går ju inte att lämna dem ensam hela dagarna och inte ens om någon kommer för att släppa ut dem på en pinkning, så känns det rätt. Det blir för många timmar för dem att vara ensam. 

Jag har frågat före detta svägerskan om tikarna kan vara där och kanske då hannarna kan vara hos As föräldrar fastän de inte är så pigga på det. Annars vet jag inte hur det löser sig! Före detta svägerskan kunde inte svara nu på om det är möjligt för henne att ta tikarna de tre dagarna.
Ett annat alternativ är att As föräldrar eller någon annan är här med hundarna halva dagarna.

Lånade en bild på Facebook som jag tycker hade en sådan fin text.
 

  

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...