torsdag 12 juni 2014

Inlagd

Jag vet inte så mycket mer än att min dotter nu är inlagd igen. Det känns verkligen tråkigt att hon ska behöva må så där dåligt och sitta instängd på lasarettet, när solen skiner och sommaren är här.

Det är ju liksom inte det som man önskar för sitt barn men är det vad som behövs för att hon ska känna sig trygg i att hon inte kan skada sig, så måste det väl bli så. 

Jag vet liksom alla andra att hon naturligtvis kan göra sig illa var hon än är, men jag vet också att hon behöver läggas in när det är så jobbigt för henne och att risken är betydligt mindre att det händer något där än på hennes boende. Hoppas dock att det blir en kort sväng och att hon får börja på att må bra snart igen.

Jag hörde något intressant av mitt barnbarns farmor! Hon berättade att på ett ställe utanför stan så har personalen dragit ned på medicinerna och kanske till och med plockat bort en del piller. De hade även ändrat kosten hos de boende och upplevde nu ett annat sätt hos dem. 
De är mindre arga, får mindre utbrott mm! 
Det är ungefär i de banorna som jag har tänkt och jag tror helstarkt på det konceptet.
 
Har varit ute på en långpromenad med mitt barnbarn och Troy. Jag tog henne i barnvagnen eftersom det blev en mil i dag med. Snacka om dubbelt så tungt och ansträngande! 
Snart kommer hennes farmor och hämtar henne och T sade att hon längtar efter att träffa farmor och faster. Hon undrade också om hennes farfar var där men han bor i en annan stad.







Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...