lördag 21 juni 2014

Klippkort

Mitt i all bedrövelse så skojade vi till det lite i och med det här med min dotter och min pappas in och utskrivningar på lasarettet. Att de har klippkort....

E skrivs ut, är hemma ett par dagar, skrivs in för några dagar, skrivs ut och är hemma i några dagar för att återigen skrivas in på psykiatriavdelningen.

Pappa skrevs in och låg inne i nio dagar, for hem utan att egentligen vara utskriven ( han lessnade på att vänta på den läkare som skulle prata med honom ) hann vara hemma i tre dagar för att sedan i morse bli upphämtad av ambulans för vidaretransport till sjukhuset.


Hur som helst så hade då pappa legat på golvet i stugan hela natten och försökt att ta sig upp utan att lyckas. 
Dagarna sedan han for hem från onkologen har varit ett helvete för dem alla. 
Pappa gav sig den på att han skulle fira midsommar ute i stugan eftersom det förmodligen är enligt honom själv den sista midsommaren han firar.

Han kunde inte gå själv på toaletten fastän han hade sagt det, han kunde inte ta sig upp från toan själv, han kunde inte ta sig upp från sängen, från fåtöljen eller någon stol. Min bror har varit där och hjälpt pappa tillsammans med min morbror som har slitit ont i det här ( han har hjärtproblem ) också. 
Pappa tjurade och vägrade åka in på sjukhuset fastän mamma höll på att dräpa sig i sina försök att vara till hjälp och stöd. 

Till slut i morse vid femtiden så ringde mamma till sjukvårdsrådgivningen som skickade en ambulans. 
Men han skulle inte följa dem utan trilskades innan de fick med honom in. 

Mamma grät och var helt slut! Vi for dit direkt efter vår hemkomst till stan och hämtade några saker som pappa behövde och for sedan till sjukhuset för att lämna prylarna hos honom. 
Han sov när vi kom dit!

När jag själv satt på bussen på väg hem efter vår resa så fick jag hjärtklappning och det blev tungt att andas. 
Jag förstår ju att det har med stressen om E och pappa att göra. 
Nu har det i alla fall släppt!

Tack till M för att du passade våra pälsbollar! Tack till Monica för att du kom hit och var med dem under tiden han jobbade. Kram till er!

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...