tisdag 3 juni 2014

Låg dos

E berättade i dag att det är en låg dos hon tar av sin nya medicin ( 10 mg ) och inte har känt av några biverkningar, so far. 
Hoppas att hon inte heller gör det senare! 
Av Risperdal blev hon trött - speciellt om kvällarna men det tyckte hon ju inte var någon nackdel.

Hon ser fram mot resan till Göteborg och har fått en slant av sin pappa. Själv hade hon inte så mycket pengar att spendera där nere och känner jag E rätt, så vill hon kunna shoppa en hel del. 
De kommer förstås också att gå på Liseberg och så var det någon turistbåt, som de hade blivit tipsade om att åka. 

E var på gott humör! Jag telefonterroriserade henne i dag ( ringde fyra gånger ) och när jag sista gången lovade att jag inte skulle ringa något mer denna dag, så brast hon ut i skratt.
Jag glömde hela tiden det jag skulle säga! Där av mina uppringningar..... men då fick jag förstås en anledning att prata mer med henne ;-)

Mamma mådde dåligt i dag igen! Hon hade i går kväll börjat på att blöda igen och först vid halv två i natt somnade hon. 
Jag undrade vad orsaken var till att hon blödde igen men det var antagligen på grund av ansträngning. Trodde mamma!

I morgon ska jag handla åt dem och tänkte åka ut och klippa gräset i stugan men avvaktar till lördag. Hundarna blir ensam så mycket och med två nykomlingar ( nåja Vera känner vi ju ), så vill jag inte riktigt bara lämna dem. Bara att handla tar ju en timme och att åka ut till stugan fyrtiofem minuter plus gräsklippningen. 

På lördag blir det restaurang besök! Längtar redan och med utlovat bra väder så kanske man tar en bärs på en uteservering efter maten.

Vera och Saga softade på altanen i dag!

Foto: Saga och Vera softar i värmen :)

 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...