måndag 23 juni 2014

Mediciner

Har varit ute på en mil med Daisy som fick följa i dag för första gången sedan hon fick ont i benet. 
Nu är det okey igen med henne!

Natten som var fylldes av oroliga drömmar om E och annat som jag inte minns. Vaknade flera gånger av hjärtklappning! Känner mig ändå rätt så utsövd och tänkte först överraska mamma med lite god mat och städning ute i stugan. 
Men utesluter det i dag! Ska ändå hjälpa henne i morgon med handling och skjuts till lasarettet. 

E messade att hon skulle på Vågen i dag och att hon skulle ta upp med läkaren på dagens rond om det här med medicineringen. Att kanske åter testa Risperdal en tid. Eller vad det nu blir!

Om drygt fyra veckor beger vi oss utomlands! Det känns otroligt skönt att åka i väg till värmen för här är det då ingen riktig sommar ännu. 

Min vän M ska bo här i huset och passa hundarna vilket känns jättebra. Han är så duktig och fin med dem!
Jag fann en intorkad kissfläck på parketten i vardagsrummet efter helgen, och det är inget som jag vill ha på mitt parkettgolv. Det blir fula fläckar och luktar förjävligt! Rackarns hundar!

Vanligtvis så uträttar de inte sina behov inomhus om det inte har krisat någon gång eller som i fallet med revirpinkandet då Saga och Vera var här. Efter att de åkte så har det varit hur lugnt som helst, förutom nu då jag fann denna fläck. 

Jag vet att M kommer att ha en stenhård koll på dem när han ska bo här, så att jag slipper få ett förstört golv och inpyrd pisslukt i kåken.
Under flera år så var den ena av hundarna väldigt jobbig i att kissa inomhus trots promenader och trots att altandörren kunde stå öppen. Men det har hon slutat med! Vem som gjorde denna pöl står att läsa i stjärnorna....

Blev tillfrågad om att vara hundvakt åt Saga och Vera över en helg i juli, men efter att ha funderat hit och dit så beslutade jag mig för att säga nej. Det är så mycket med mina föräldrar och E som upptar min tid och tankar.

Jag har nog dåligt samvete över att mina egna hundar blir lämnade ensamma mer än vanligt och vill inte få dåligt samvete över att deras hundar också ska bli åsidosatta.

Tänkte härom dagen att det är en period nu som jag inte borde ha hundar alls, därför att jag räcker inte riktigt till. Rätt vad det är så måste jag i väg till mina föräldrar och det känns aldrig bra att lämna hundarna ensamma. Inte ens för ett par timmar!
Ibland får de dock följa med men det är alltid lite besvärligt att packa in fem ivriga och skällande hundar i bilen.








Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...