fredag 6 juni 2014

Money money money

Efter en supergod middag så kopplades hundarna och en långpromenad på tio km runt travet och Bölesholmarna fick avsluta denna afton. 
E behövde ännu mer pengar för i morgon ska de besöka Ullared! Klart att man ska kunna shoppa då! Tur att hon har en snäll mamma ;-).

Mamma ringde i kväll och ville att jag skulle ta med mig någon färdigmat i morgon som de kan äta både till lunch och middag. 
Det blir för jobbigt för henne att ställa sig i köket och fixa käket till henne och pappa. 
Oftast är det ju bara han som får i sig något vettigt dessutom. Han är urusel på att hjälpa till och orkar inte heller göra något.

Det kanske är dags att börja beställa hem mat från hemtjänsten! Jag vill inte nämna det till mina föräldrar därför att jag vet att det tar emot för dem att göra det. 
Likadant som det tar emot att anlita hemtjänst!

Så mycket jag bara kan så vill jag naturligtvis hjälpa dem med sysslorna. Det ser jag som självklart att man gör för sina föräldrar när de blir gamla och sjuka. 
Men min mat tror jag inte att de skulle uppskatta!




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...