söndag 1 juni 2014

Morfin

Mamma ringde tidigare i kväll och sluddrade faktiskt lite i telefonen. Hon hade då tagit morfin och alvedon för värken och berättade att middagen ( hade köpt grillad kyckling ) inte smakade henne, så det blev inget ätit, som vanligt.
Hon ska till onkologen på onsdag och träffa dietisten för att prata mer om näring. 

Det är ju livsviktigt att hon får i sig den näring som hon faktiskt behöver. Jag blev tipsad av en tjej om att det finns näringsdryck på endast 20 eller 40 ml som motsvarar en flaska av näringsdryckerna som finns. 
Men mamma trodde att hon redan hade fått smaka det och inte hade tyckt om det. 

Min morbror skulle i morgon åka och köpa plantor och jord att ordna åt mamma. Gulligt av honom!

E har haft en bra dag under sin permission och hoppades på att bli utskriven endera i morgon eller på tisdag från psyket. Hon trodde att hon skulle fixa det.

Mitt barnbarn är en ganska klok tjej måste jag säga! Hon fick syn på ett kort av E i min mobil och påpekade att moster E såg sur ut på munnen. 
Till saken hör att E oftast ser ut att må dåligt på korten och det var inget undantag på det fotot. Hon såg faktiskt sur ut men som sagt var så mådde hon nog inte så bra när det togs.
Svårt att skratta när man mår pest!

I morgon förmiddag kommer Saga och Vera för att stanna i drygt en vecka. Det ska bli jättekul att träffa Vera igen men Saga har vi knappt träffat tidigare. Vår flock har aldrig gjort det! 
Blir spännande att se hur de bemöter varandra även om jag nog tror att det ska gå bra. 
Jag kommer ändå inte att tillåta något gruff mellan dem!

En liten påminnelse om hur Vera ser ut som för övrigt är dotter till vår Daisy.

 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...