lördag 14 juni 2014

Nominerad

E var så glad i dag för att hennes kontaktperson hade varit förbi henne på avdelningen med två tidningar och en chokladkaka. Så lite kan göra så mycket för en annan människa - Tack till dig som är Es kontaktperson!

E berättade att hon har skadat sig igen! Jag är inte speciellt förvånad över att hon har gjort det. Tycker bara att det är så himla tråkigt för Es skull att hon inte kunde hålla sig. Ångesten blir ju inte direkt bättre av att hon har skurit sig. Jo till en början men inte sedan! Då får hon väl dåligt samvete och ångest för att hon gjorde sig illa fastän hon inte tänkte det.

Har varit ute i stugan och hjälpt mamma! Det tog sin tid men nu är det så fint där. 
Pappa hade ringt och på tisdag får han nog komma hem igen. Vi bara undrar hur han ska klara sig utan mammas hjälp ( en hjälp som hon inte kan ge honom eftersom hon är i sämre skick än pappa ). 

I går var en från avancerad hemsjukvård hem och pratade med mamma inför kommande tider. 
Mamma står i kö för att få vård via dem! När det blir vet vi inte men vi får hoppas att hon inte behöver vänta så länge på sin tur. 
Tänk att slippa åka till vårdcentralen eller blodcentralen för att lämna prover och så vidare. Mycket kommer att underlättas!

Snart kommer min bror för att käka middag här! Det blir grillat kött och någon god dryck till. 

Min vän M skrev till mig att han har nominerat mig till veckans hjälte. Jag hade ingen aning om att sådant fanns! Kul!


Foto: ♥♥

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...