söndag 8 juni 2014

Onkologen

Efter min morgon promenad på 10, 63 km så ringde mamma och ville att jag skulle hämta ett rör med något blodstoppande medel hos dem och komma ut med det till stugan.
Vi tog kärran på eftermiddagen och drog en repa till paradiset!
Mamma hade börjat att blöda igen efter strapatserna med pappa, eftersom hon fick anstränga sig.
Hon mådde nog lite bättre ändå tycker jag än vad hon gjorde i går. Då hade det ju inte blivit någon sömn heller för vare sig henne eller pappa.

Han är inlagd på onkologen och de hade röntgat honom utan att finna några skador annat än de som han har på huden med uppskrapningarna. 
Däremot så har han också ett svullet knä som han har riktigt riktigt ont i. Ambulansmännen hade fått ge honom flera sprutor smärtstillande för att kunna förflytta honom från golvet till båren och ändå skrek han rakt ut berättade mamma.

Hur som helst så fann läkarna inget på hans knä heller konstigt nog men eftersom han fortfarande hade väldigt ont, så skulle de röntga det ännu en gång.

Han trodde att han skulle få komma hem i morgon! Mamma sade till honom att det kan han fetglömma eftersom hon inte kan hjälpa honom om han inte lyckas förflytta sig på egen hand. 
Jag hoppas liksom min bror och mamma att läkarna ( främst då den läkare som både han och mamma har på onkologen ) säger att han bör ha någon slags hemsjukvård.

E hörde av sig och behövde ännu mer pengar! I dag hade de ju varit på Liseberg. I morgon kväll åker de hem igen! 

Tog en kvällspromenad med Saga och Vera! Blev en runda på 10,44 km i fin miljö. Känner mig nöjd med dagens motion!


 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...