söndag 22 juni 2014

Permission

Det är väl så där med E men hon har permission i dag och jag hoppas att det blir en bra dag av det hela trots ångesten. 
Det som är bra tycker hon med att ha permis är att då kan hon ju åka tillbaka till avdelningen om det blir för jobbigt. Skrivs hon ut så.... jaaa.....då är hon ju utskriven!

Det är tråkigt att hon inte kan känna att vara hemma känns bättre än att vara på psykiatrin. Jag själv skulle hellre vilja vara i min egen lägenhet än bland andra människor med psykiska problem på en stängd avdelning. 

Aldrig under de åren som jag mådde dåligt så var inläggning på en psykiatrisk avdelning aktuellt. Jag hade en sådan ångest att jag kräktes och åt olika sorters ångestdämpande utan större framgång, men lägga in mig ville jag aldrig. 
Det var liksom aldrig ett alternativ!

Jag hoppas att denna sommar inte blir en där E mest kommer att vistas på psyket. Jag önskar att hon kunde få i alla fall njuta lite av att det faktist är sommar även om värmen saknas än så länge. Att hon kan fara och göra roliga saker med kompisar och kanske boendet. 

Jag önskar att jag hade övertalat henne att följa med oss utomlands som hon brukar ha gjort varje sommar. Det har hittills gjort henne gott att åka med oss till sol,bad och värme. Vi har även fått chansen att umgås och ha det trevligt tillsammans under ett par veckor.

Lägger in en bild från gamla stan i Tallin och en bild på Troy som kilade in i sin bur för att få vara ifred med sin sprillans nya leksak.
 


 
 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...