tisdag 10 juni 2014

Personförsäkring

E fick en faktura från lasarettet efter hennes veckolånga vistelse på psykiatrin under den sista svängen. 
En räkning på 800 kr som hon sade för något som hon inte ville!
Pengar som hon inte har....
Någon förmodligen en personal från hennes boende har sagt att hon borde ha en personförsäkring som täcker sådana utgifter. 
Jag har i dag suttit och kollat på hennes försäkringsbolags hemsida angående detta utan att egentligen finna det jag sökte. 

Har i dag flängt fram och åter till sjukhuset med mamma då hon först skulle ta prover och sedan röntgas. Jag hämtade även ut mediciner åt henne på apoteket nu när jag har fullmakt att göra det. Skönt för henne att slippa!

Mamma är så tacksam över min hjälp att hon sade vid två tillfällen i dag att hon är så glad över att jag finns. Detta sagt med tårar i ögonen! Min fina fina mamma som jag älskar så mycket!

Pappa ringde i dag och undrade var mamma var! Han hade glömt bort att hon skulle på lasarettet och var själv också kvar på sjukhuset. 
De hade visst inte funnit några brutna ben eller andra konstigheter men hans knän är väldigt svullna, så de skulle försöka tömma dem. 

I kväll åkte Saga och Vera hem igen! De behöver hundvakt över en helg senare i juli, så det är inte omöjligt att hundarna kommer tillbaka. I vart fall Vera! Det är jobbigt med sju hundar ska jag erkänna. Inte för att flocken inte trivdes ihop men för att nykomlingarna löpte och uträttade behov inomhus.
Vilket även våra började att göra till min förtvivlan!

Jag har torkat piss och plockat bajs i flera dagar men hoppas nu att de ger sig. Den äldsta har varit värst med detta!

I morgon kommer lillan för att sova över! Ska bli kul att träffa henne igen. På torsdag ska hon vidare till sin farmor under dagen för att sedan hämtas av sin mamma. Där efter kommer hon tillbaka till mig på fredag eftermiddag i några timmar till dess hennes mamma slutar sitt jobb. 

Hon har fått ett vik på röntgen hela sommaren!

Gjorde i går kväll en supergod soppa som jag har ätit till både lunch och middag i dag.


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...