måndag 9 juni 2014

Röntgen

Pratade med mamma som berättade att pappa är kvar på sjukhuset. I dag hade de röntgat hans huvud, lungor, höfter och benet men han vet nog inte svaret ännu. Det brukar man väl inte få veta direkt!
Han kunde i alla fall fortfarande inte stödja på benet och mamma tyckte att han borde bli skickad på rehab.

I morgon ska mamma röntgas och behövde skjuts till lasarettet så jag lovade att köra henne. Först handling och sedan chaffis! Till saken hör att jag inte tycker om att köra bil och aldrig har gjort det. Hade tusen gånger hellre låtit någon annan köra men nu är det som det är och det är bara att gilla läget.

Jag tänkte först följa henne på förberedelserna när de ger henne kontrastmedel och så vidare. Men hundarna får vara ensam så länge om jag gör det, så jag lämnar av kära mor och åker hem mellan varven.

Jag börjar tro att den äldsta tiken som blir fjorton år i juli börjar vara lite gaggig. 
Hon har gjort inomhus en hel del den sista tiden och i morse var inget undantag. Trots att de bara behövde vara ensam en timme och hade blivit rastade, så fann jag en stor kisspöl på golvet i köket och två skithögar i badrummet när jag kom in från min promenad. 

Pölen kan jag sätta hundra kronor på att Cindy hade gjort och förmodligen även högarna i badrummet. I vart fall den ena! Jag har även märkt att hon har bajsat i vardagsrummet på samma ställe ett par gånger, trots att altandörren kan ha stått öppen. 

I går kväll hade jag lagt ut ett nytvättat täcke i deras bur där de sover om natten. En stund senare går Daisy därifrån medan Cindy bäddar energiskt.
Jag tar då en noggrann titt på täcket och finner en stor kissfläck på det och det är ju ganska märkligt att en hund gör sitt behov där den sover. Det brukar den ju inte göra!

Även där är jag till 100 % säker på att det var Cindy men kommer att fortsätta hålla stenhård koll framöver. Vill se om beteendet bara är något som hon har just för att två andra tikar utanför flocken vistas i huset. 
Jag vill se om det är något revirtänk hon kör med och om det ger sig när de har åkt hem igen. 
Fast jag tror inte att det kommer att göra det!

Cindys uppfödare berättade för mig förut en gång att Cindys kullsyster fick de ta bort ganska tidigt just på grund av demens. Hon började att uträtta sina behov inomhus i deras säng och på andra ställen. Till slut tog de henne till en veterinär som trodde att hunden hade blivit dement. Så då fick hon somna in!
 






Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...