söndag 29 juni 2014

Smärtor

Min bror ringde och berättade att han skulle åka upp till våra föräldrar i dag och sedan ta en tur ut till stugan. Jag har inte riktigt ro i kroppen att bara göra inget en dag som denna, utan bestämde mig för att följa med honom.

Men så ringde mamma och berättade att hon hade haft en fruktansvärd natt med smärtor som inte går att beskriva. Hon fick även en blodtransfusion och mer dropp och var så neddrogad att jag knappt kunde höra vad hon sade. 
Hon orkar inte med något besök i dag så jag och min bror hälsar bara på pappa denna gång. När mamma ringde så var han på besök hos henne och hade bett personalen på geriatriken att skjutsa honom till henne. 

Jag känner mig så himla ledsen och hennes enda njure som hon bara har 40 % funktion kvar på kommer inte att orka i längden, mamma själv kommer inte att orka, organen kommer inte att orka....

Hur länge hon ska lida kan man ju aldrig veta men jag hoppas hellre på att det då går fort än att hon ska plågas så här. 
Hon berättade att hon har så ont att hon bara gråter!

En dag som en sån här så längtar jag extra mycket efter mitt barnbarn.



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...