onsdag 25 juni 2014

Sova hemma

I dag ska E sova hemma hos sig och passa på att mysa lite med marsvinsungarna innan de ska i väg.
Hon var i valet och kvalet över vilken av honorna som hon ska behålla men det tippar åt att det blir Vera som hon heter. En lurvig söt liten pälsboll. 

Det är väldigt konstigt det här med vår sms konversation för hon har inte fått något alls av mig nästan på slutet. Jag var i kontakt med min leverantör i dag och de rådde oss att ta ut sim kortet i minst en timme och inte skicka så långa sms utan i stället skicka till exempel två korta meddelanden. 

Inte blev det bättre för det!! Nu måste vi använda oss av quizkampen där man kan skicka meddelanden mellan varandra. Jag provade att ringa till E men när jag slog numret vid tre tillfällen så stod det att jag ringde till Canal Digital Kabel. 
Till slut så fick jag slå in numret manuellt och då gick fint. Märkligt!!

Jag har under eftermiddagen varit med min bror ute i stugan hos mamma. Först så hämtade jag ut ett snabbverkande morfin till henne plus något annat som hon fick utskrivet i dag av onkologläkaren. 
Hon har sjukt ont nu och skriker ibland till! Onkologen tror att hon har fått metastaser i skelettet och att det är därför som hon har så fruktansvärda smärtor. 
Men själv så tror mamma att det är ryggen i sig som spökar efter att hon försökte att hjälpa pappa. 

Onkologen vill lägga in henne men helst vill ju mamma inte det. Mår hon dock inte bättre i morgon så kanske det blir inläggning, trots allt. Hon grät i dag och sade till mig och min bror att hon är så glad att vi finns och vad skulle hon ta sig till om vi inte gjorde det. Då hade hon blivit sittandes sade hon! 

Jag hatar det här....jag hatar att se mina föräldrar blir så här dåliga och jag känner mig så väldigt maktlös. Mamma sade i dag när hon låg i sängen: Döda mig! 
Nu menar hon ju inte det bokstavligen men hon lider
så in i norden av värken och allting annat. 
Att kräkas, att ha diarre, att inte kunna äta, att ha smärtor som är olidliga och att veta vad som komma skall. 

Var även upp till pappa på geriatriken en sväng! Han är då så virrig och konstig av alla starka smärtstillande han får och han börjar bli rätt så glömsk. Jobbigt att se!

Mamma hade fått hem ett gäng med näringsdrycker som jag packade upp åt henne. En hel drös som ni kan se!

Cindy den äldsta i flocken gillar mat så skarpt att hon kliver upp på bordet på äldre dar och knyckar Troys foder om hon får chansen och om skålen har blivit uppställd på bordet när det var kvar mat. 
Hon beter sig som att det är helt normalt att vara på bord ;-)








Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...