måndag 23 juni 2014

Tack J

En av de finaste unga människor som har genomlidit många års helvete i självdestruktivitet har jag äran att ha kontakt med. Hon är en sann kämpe och någon som hennes föräldrar kan vara väldigt stolta över.

Hon har tagit sig ur de destruktiva tankarna och har fått behandling på Lenagården men är nu " utskriven "  och friskskriven kan man väl säga. Vilken resa du har gjort J och framför allt vilket enormt jobb du har gjort med dig själv.

Jag är så glad för din skull och tackar ur djupet av mitt hjärta för ditt fina mail i dag. 
Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter, tips på olika mediciner och så vidare.
Framför allt tack för dina fina rader som jag bara måste dela med mig av till en viss del, så att folk får läsa mellan raderna om vilken fin tjej du är: " Hade Umeå legat närmare hade jag hjälpt till med hundarna och hjälpt dig med vardagssysslor så att du kunde vila och ägna dig åt din kära familj.
Du är så stark och du verkar samtidigt väldigt mån om dig själv. Att ha en familj som behöver en är både stressande och glädjande på så många sätt och mitt i allt så är det viktigt att ta hand om sig själv. Fortsätt med det! "

E pratade aldrig med läkaren i dag då han inte hade tid men hon får väl göra det i morgon i stället. Hon skulle egentligen ha farit hem i dag på permission efter Vågen. Men for aldrig utan valde att stanna kvar på avdelningen.

Jag tog en kortare promenad med Vicky och sedan somnade jag på sofflocket. Vaknade lite väl sent så det blir intressant att se hur jag sover i natt.
Tog en bild på " lilla grå " under vår promenix!





 

 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...