lördag 21 juni 2014

Tråkigt besked

Vi har haft en underbar minisemester med god mat, goda drycker och fina sevärdheter i Tallin. Jag gillar verkligen den gamla staden och speciellt centrum med gamla byggnader, de kullerstensbelagda gågatorna och gemytligheten.
Vädret var bra och vi satt på en uteservering och tog en öl i gamla stan.
Jag ringde till mina föräldrar på torsdags eftermiddagen för att höra hur det gick för dem. Mamma var gråtfärdig och berättade att pappa hade suttit på sängkanten i sju timmar utan att ta sig upp. Han vägrade låta mamma ringa efter en ambulans och min morbror fick inte upp honom.
Jag vet inte hur det blev i slutändan men hoppas att det gick bra. Han tog sig i alla fall till fåtöljen hörde jag av min bror men om han tog sig upp där efter vet jag ej.
Min älskade dotter trodde jag fick en trevlig midsommar men ack så fel jag hade. Fick nyligen veta att hon återigen är inlagd på psyket. Det gör mig så ont!! Ska det vara så förbannat svårt att kunna hjälpa henne att bli frisk? Vi åkte förbi Uppsala för en stund sedan. Jag såg skylten där Lenagården ligger. Önskar att E fick fara dit!
Med andra ord så är vardagen tillbaka och jag vill inte....jag vill bara bort från allt ansvar, alla ledsamheter och all oro...


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...