måndag 16 juni 2014

Trött genom märg och ben

Nu har jag varit så gräsligt trött igen under två dagar och har fått ta en tupplur både i går och i dag. Känner mig ganska så sliten om jag ska vara ärlig. Trött genom märg och ben!

Det ska bli otroligt skönt att åka bort över några dagar och äta, dricka gott och umgås med trevligt folk!
Hoppas bara att inget händer här hemma under tiden!

Pappa kommer inte att skrivas ut i morgon som han hade trott för först så ska de ha en träff med kommunen om hjälp i hemmet. 

E mådde inte speciellt bra i dag heller men hade varit på Vågen ändå. På torsdag stänger hennes avdelning ned och alla flyttas runt över sommaren. 

Jag önskar att hon inte behövde vara där mer denna sommar utan kunde få njuta av allt vad sommaren har att erbjuda. Men jag vet också av egen erfarenhet att när man har ångest så kan man inte njuta av just något. Jag kunde inte det i alla fall! Sommaren, solen, värmen, fågelkvitter och allt vad som hör den årstiden till var som vilken årstid som helst för mig.

Jag kan tänka mig att det är något liknande för min dotter i de stunder hon mår så dåligt som nu. 

Jag har inte haft orken att gå någon längre promenad i dag! Det blev inte mer än ca fem km med blytunga ben. 
Hoppas att jag är piggare i morgon!

Ska ut till stugan i kväll och hjälpa mamma med lite pyssel inför pappas hemkomst. När den nu blir! Har även varit på stan och köpt honom ett par lurar till teven så att mamma inte får ett psykbryt av att han har hög så hög volym. Han hör dåligt nu papsen!

Fick ett samtal från honom om att han behöver en toahöjare eller vad det nu heter och ville att jag skulle kolla på Blocket. Jag nämnde hjälpmedelcentralen men han vill köpa en i stället för att hyra. Av någon anledning! Har sökt på nätet efter en men inte lyckats finna någon. Vet förresten inte ens vad de kallas och då är det svårt att hitta.



 


 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...