torsdag 12 juni 2014

Utskriven

E skrev och berättade att hon nu är utskriven igen från psykiatrin. Vilket kanske inte så jättebra med tanke på att hon uppenbarligen mår jättedåligt i dag också. 
Men läkaren hade tyckt att hon har det bättre hemma!

På ett sätt så förstår jag ju honom och hans tankesätt men det är förenat med livsfara att skicka hem en tjej, som mår som E nu gör. 
De har gjort så tidigare och då har hon skurit sig sönder och samman, överdoserat olika preparat och mått fruktansvärt dåligt. 

Hon vill så klart vara hemma men är nog rädd för vad hon ska ta sig till för samtidigt så visste hon inte vad hon ville....

Personalen kan ju inte ha full koll på henne med fem andra brukare att ta hand om. Det vet vi ju sedan tidigare då E överdoserade och höll på att dö ifrån oss. 

Nu är jag orolig så in i helsike och OM något händer min tös igen, så vet jag inte vad jag tar mig till.
Jag erbjöd henne att komma hit och vara här eftersom jag ändå är hemma om dagarna och att det kanske skulle kännas tryggare för henne. Och mig...



Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...