lördag 14 juni 2014

Var det ens lönt

Halv tolv i natt skrev E till mig att hon var på väg in till avdelningen. I flera timmar hade hon fått sitta och vänta på att få komma dit genom att först träffa en läkare. 
Herregud var det ens lönt att skriva ut henne??!! Jävla nöt till läkare som tror sig veta hennes bästa när hon inte alls borde ha lämnat avdelningen härom dagen. 
Hemma är inte alltid bäst....

Lilla hjärtat mitt....du som brukar släcka lampan klockan 22.00 varje kväll - nu fick du sitta och vänta, vänta och återigen vänta.

Det är som jag skrev i går kväll starkt av E att själv känna att för sin säkerhet så bör hon bli inlagd igen. Det tyder ju å andra sidan på att hon faktiskt inte vill avsluta sitt liv eller skada sig på något sätt. 
Hoppas nu att inte någon läkare skriver ut henne för tidigt igen för det är då något kan hända. Men som sagt var så är E en fighter!

Trots att jag fick veta i går kväll att hon satt på lasarettet ( inte oväntat förstås ), så har jag ändå sovit bra. Faktiskt som en stock!
Det blir nog en slags trygghet hos mig också att veta att E är inskriven igen. Jojo jag har inte glömt.....jag vet att många många tar sina liv inne på de slutna avdelningarna också. Men jag väljer att tänka positivt om avdelningen och det handlar ju om personen i fråga också. Vad denne vill! Vill han eller hon ( tänker inte skriva hen för vi snackar inte om någon jävla höna ;-) ) inte leva så finns alla möjligheter ÖVERALLT till att avsluta livet.

I dag ska vi ut till stugan och hjälpa mamma! Klippa gräset, röja lite sly, städa och putsa fönstren. 
Pappa är kvar på sjukhuset! Jag var förbi där och avlämnade några sockar och tofflor. Han hade lyckats att ta sig till toaletten vid fyra tillfällen genom att stödja sig på en slags gåbock och trodde att han skulle få komma hem efter helgen.

I går joggade jag ungefär en mil med Baltazar! Det var skönt som bara den och jag blev själv förvånad över hur lätt det kändes. 
I dag känns det dessvärre inte så lätt - har ett stelt och smärtande knä! Hoppas på att det släpper under dagen!


 

 

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...