måndag 2 juni 2014

Varmt och skönt

I dag har vi det varmt och skönt här i vår stad! Solen skiner på en klarblå himmel och jag har mestadels befunnit mig i solstolen under eftermiddagen.
På morgonen tog jag min 10 km runda med en hund men får nog gå själv hädan efter då det börjar på att vara för varmt för hundarna att gå så pass långt. 
Eller så struntar jag i promenaden och tar korta med jyckarna och en längre joggingrunda i spåret. 

Saga och Vera har kommit nu och efter att nosat igenom varandra så lade sig spänningen och alla är nu jättecoola och avslappnade. Vera blev glad att återse mig och hundarna och Saga verkar då så pass trygg i sig själv att hon inte bryr sig om att inte matte och husse är här, och att hon är i en främmande miljö.

E skrivs i dag ut från psykiatrin! Vilket förmodligen betyder att hon mår bättre. Det glädjer mig oerhört mycket! 
Hon åker på torsdag till Göteborg med sin ledsagare för att ha kul i några dagar. 
Hennes pappa gav henne en liten slant att spendera i Götet!

Om några timmar åker jag ut till stugan och firar mamma på hennes åttioårsdag. Jag hoppas att hon orkar med kvällen!

På bilden nedan är det den yngsta i flocken ( Troy ) som blir fyra år den 1 juli och den äldsta ( Cindy ) som blir fjorton år den 29 juli, som strosar runt på gården i sommarvärmen.

Cindy är för övrigt mormor till Troy!



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...