måndag 2 juni 2014

Vilken härlig kväll

Det har varit en fantastiskt trevlig afton hos mina föräldrar där mamma var på benen hela tiden. Där hon skrattade och åt om än bara lite men hon åt i alla fall och drack till och med lite vin utspädd med vatten. 
Pappa hade överraskat henne i morse med ett glas champagne i sängen men hon drack det inte då.

Som present fick hon av oss en vattenkokare att ha ute i stugan eftersom den som är där är trasig och rent farlig att använda. Jag köpte tidigare en vattenkokare i retrostil som de tyckte så mycket om att mamma önskade sig en likadan att ha i stugan också. 

J hade ringt och grattat sin mormor medan E glömde det! Av förståeliga skäl...

Nu är vi tillfälligt ägare till sju papilloner! Det går hur bra som helst i flocken och Vera känner sig uppenbarligen hemma här. Hon strosar runt som hon aldrig har gjort annat, hoppar upp i knä, lägger sig på filten i soffan och bara är. 

Delar med mig av en bild på alla sju när det vankades käk!
En igelkott är återigen på besök! Kanske det är samma som
förra året.


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...