söndag 15 juni 2014

Vilket kaos

E skrev att i morgon vill hon fan hem igen! Jag undrade då varför och menade att hon ska vara säker på att hon fixar hemgång utan att skada sig direkt. Att behöva åka tillbaka till psykiatrin efter bara någon eller några dagar om och om igen är ju inte heller någon hit. 
Där har de ju bättre koll ändå än på boendet skulle jag vilja säga, men miljön är tusen gånger bättre hemma. Svårt det där!

Hur som helst så var det fullständigt kaos på avdelningen nu med en som låg bältad och en annan som låg i korridoren och skrek. Ingen plats som E vill vara på! Hon vill byta avdelning eller fara hem och jag förstår henne. 
Det vrider om i mitt hjärta att hon inte ska kunna vara hemma i sin lägenhet på boendet utan att känna att hon inte fixar det.
Tack och lov att min kompis jobbar där i kväll och kanske kan göra det lite tryggare för E bara av sin närvaro.

E får mer än gärna komma hit till mig och bo tillsvidare. Jag har ett extra rum där hon kan sova. Men hon vill inte det! Fast personligen så tycker jag att det är väl bättre än psyket?! Jag har erfarenhet av att må dåligt och jag kan finnas där för henne. Ett stöd utan att pracka på henne mina åsikter och tankar. Men med koll på läget!


När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...