söndag 29 juni 2014

Vilodag

Nu har det varit en hel del flängande hit och dit på slutet så i dag blir det en vilodag med bara ett ärende. Som det är planerat nu i alla fall! 
Gårdagens besök på restaurang var trevligt! Som vanligt god mat och efterrätt. 
Tog en promenad ned till stan efteråt och tittade på cruisingen som var.
Men jag har väldigt ont i mitt knä efter löpningen i går och klarar nästan inte längre av att gå på benet. Så det gick lite långsamt och DET är inte jag van med, numera...
I dag blir det ingen promenad än mindre någon joggingrunda kan jag ju säga.

Hur som helst så innan middagen var vi upp till mamma och pappa på respektive avdelning. Pappa mådde bättre i sitt knä men de ska göra en datortomografi för att kolla så att cancern inte har spridit sig till mjukdelarna. 

Mamma däremot var risig! Hon hade inte längre droppet men de hade vätskat upp henne mellan 14.30 - 21.30 dagen innan. Det lär nog bli mer dropp snart igen eftersom hon inte klarar att äta så bra längre. Inte heller dricka! Dessutom så är det ju det där med kräkningarna, lösa magen samt blödningarna från rumpan. 

I går hade hon blött mycket igen och de skulle när vi kom till henne precis kolla blodstatus. Mamma orkade knappt öppna ögonen under vårt korta besök, men hon var fullproppad med morfin då hon får fyra doser per dag och det förklarar ju varför hon var groggy. 

När de båda får komma hem från sjukhuset vet jag inte men det måste förstås ha löst sig först med hemsjukvården och hemtjänsten. 

Hur klarar jag själv då att leva mitt i allt det här?! Jag pratar med A jättemycket, jag gråter en massa, jag går mina långpromenader och rensar hjärnan och jag försöker att göra något roligt lite nu och då. 
Som i går när vi gick på restaurang, eller som när vi var till Tallin eller som när vi nu ska till Turkiet.
Jag laddar mina batterier på det sättet för att orka och det är nödvändigt, tro mig!

Jag försökte att få med min bror i går på restaurangbesöket men han var för deprimerad för att vilja det och sade själv att han kan inte gå ut och försöka ha kul när våra föräldrar är så sjuka.
Vi ser verkligen annorlunda på saker och ting och sörjer det som händer runt oss på olika sätt.


 
 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...