tisdag 29 juli 2014

Akuten

Min dotter J chattade med mig i går kväll och berättade att hon hade så hemskt ont i magen att hon skulle åka och kolla upp den på vårdcentralens jour. Hon själv tippade på att något var galet med gallan men läkaren på vdc tog prover och konstaterade att hennes tarm var inflammerad.
Han skickade flickan vidare till akuten men efter en hel natt sittandes med magsmärtor så meddelade den läkaren hon träffade där att hon fick åka hem. Det fanns inga lediga vårdplatser och de kunde ändå inte göra något på natten.
Först så trodde dem att blindtarmen var inflammerad men en röntgen visade en inflammation på tarmen. Dock inte blindtarmen!

Vidare så såg de något konstigt med den ena äggstocken men efter ett besök på gyn så visade det sig att dottern har en cysta.

På fredag ska hon tillbaka för en undersökning på gyn. Då får vi se om de vet något mer.

I morgon bär det av hem igen! Jag kan inte påstå att jag längtar. Begravningen är den 7 augusti och det kommer att bli urjobbigt.

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...