onsdag 9 juli 2014

Axlagården

I dag hade jag och mitt barnbarn en härlig tid tillsammans. Först så gick vi en promenad ( hon åkte vagnen ) med Daisy. En kortare sväng!

Sedan så tog vi bussen ned på stan och åt glass och köpte en solhatt samt en klänning för att sedan ta bussen hem. 

Väl hemma så drog tösen av sig kläderna och hoppade i poolen som hon säger. Pool och pool....en liten plastbassäng snarare! Men kul hade hon och bortsett från lunch och mellis så var flickan i hela tiden. 

Jag var i kväll och hälsade på mamma! Hon är så dålig nu att jag fick bita ihop för att inte gråta inför henne. I morgon flyttar hon till Axlagården och som hon sade så kan de inte göra mer för henne nu. Läkarna har sagt att de bara kan vårda henne så ömt det går den sista tid som hon har kvar.

Hon hade tappat ytterligare 2,5 kilon och dallrar det på mig under armarna efter min viktnedgång, så ska vi inte tala om hennes. Hon visade armarna och ja det finns ju inget kvar där längre, mer än skinn. Det är liksom uttömt men ändå inte! 

Mamma har absolut ingen livsgnista kvar och orkade nästan inte med besök och efter en stund så blev hon hes och ville att vi skulle gå för att hon inte orkade prata.

Sedan åkte vi förbi min pappa som hade lyckats skrapa upp armarna på dörrkarmarna då han går med rullator och öppningen vid sovrumsdörren är för smal. Det var blod här och där och det såg inte så fräscht ut.

Men han behöver ingen hjälp ännu så länge och vill inte ha typ 27 olika personer som kommer hem till honom från hemtjänsten.
Vi försöker naturligtvis att övertala honom! 
Han berättade att han hade fått veta att bromsmedicinen han äter för sin prostatacancer inte längre hjälper, så den har han fått sluta med.

Inte nog med det.....medan vi är hos min far så får jag ett sms om att E är inlagd igen på den psykiatriska slutna avdelningen sedan natten mot i dag. På grund av jättestark ångest och självmordstankar!

Bjuder på några bilder från gårdagen och dagen som har varit.


Jag har i dag ringt runt till olika frisörer för att få tösen klippt efter att ha lovat hennes mamma det. 
Men ingen jobbar ju och det är köer som heter duga! 

Är det någon som läser detta som är utbildad frisör, har tid över till en liten tös samt bor i Umeå, så skriv gärna till mig på min mailadress.





Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...