söndag 13 juli 2014

Begränsningar

Något som jag har tänkt på och som även A har reflekterat över är att jag inte kan ta in för mycket jobbigt runt omkring mig. 
Att min mamma är dösjuk, att min pappa är också sjuk och att min dotter har psykiska problem är mycket att ta in när det blir så känslomässigt nära. 

Jag tror att kroppen eller kanske hjärnan sätter upp en spärr för att jag ska orka med allting som händer och sker med dem jag älskar.
Det första som jag nämligen tänker på när jag vaknar om natten eller morgonen är mammas sjukdom och tårarna kommer dag som natt.
Det andra som jag tänker på är hur vi ska få pappa att förstå att han behöver hemhjälp snarast och det sista som jag tänker på är min dotter. 
På något sätt så sållas det ut och tas allt eftersom! 

E har jag inte orkat ha så mycket kontakt med de sista dagarna och det är lite olikt mig. Jag brukar vara snabb på att smsa henne varje dag för att höra hur hon mår men nu har det glömts bort totalt. 
Först i kväll har jag försökt att nå henne!
Men det här med mamma upptar alla mina tankar just nu och mer orkar jag liksom inte med.

Jag befarar att mamma inte lever till jul! Gör hon inte det så kommer jag absolut inte att vilja vara hemma och fira julen så där tätt in på. 
Allra helst så skulle jag vilja åka till Thailand över julen och nyår och sätta in hundarna på pensionat. Men jag kommer inte att ha råd med min usla pension. 
Hur mycket jag än försöker att lägga undan så kommer det inte att gå....

Djurskyddet i Umeå har ute en efterlysning efter ägarna till en katt i Bjurholm som upphittades i en skog.
Följande information går att läsa:
Hankatt upphittad i en skog i Bjurholm. En bit ifrån några hus. Okastrerad. Trött och uttorkad annars i fint skick! Känner du igen kissen? Kontakta oss på Facebook, mejla Info@djurskyddetvasterbotten.se eller ring 090-142111

Känner någon igen katten så hör av er till Djurskyddet!
 



 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...