tisdag 22 juli 2014

Begravning

Min ena dotter skrev till mig i eftermiddags att hennes morbror samt morfar hade meddelat henne att begravningen blir den 7 /8. Förmodligen i ett kapell då mamma inte längre var med i kyrkan. Ingen präst kommer att närvara men någon blir det väl. Det här med att E skulle höra med Malin får vi lägga på is så länge då det finns vissa regler och pappa inte riktigt visste vad som gäller. Synd för jag hade velat ha med henne eller någon annan bra sångerska. Men vi får se vad det blir i slutändan.

Klart är i alla fall att det kommer att bli sååå jobbigt med begravningen och allt annat som sedan kommer.
Jag gruvar för att sitta där i kapellet och jag gruvar för att ta hand om mammas saker vid senare tillfälle.
Hennes mediciner, sängkläderna i sängen både ute i stugan och hemma, hennes kläder, stickning och så vidare.

Jag gråter fortfarande mycket och känner ett tomrum och ångest om kvällen. Stundtals så känns det dock bättre. Mina döttrar känner inget annat än att de förstås är ledsna. Men efter att ha närvarat under sin mormors insomning så känns det lättare för dem. De är glada att de var med och gav henne ett fint avslut.
Jag är så stolt över dem!

E är utskriven från psyket och åter på sitt boende. Hoppas att hon kan vara hemma nu och inte måste tillbaka snart igen.

Fick bli en pina colada i kväll på hotellet och den var supergod kan jag ju säga. Där kunde de blanda drinkar!

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...