måndag 14 juli 2014

Besök

Efter milen i morse så for jag och min kompis ut till stugan och hämtade lite prylar och grejade med badtunnan.
Jag ser fram mot det första badet i grytan i höst!

Tog mig sedan en tupplur och i kväll har vi varit och hälsat på mamma. Det var meningen att båda mina döttrar skulle följa med men E lämnade återbud då hon hade så ont i huvudet. 
Däremot så följde hennes syster med och fick träffa sin mormor, som var piggare än i går men ändå inte fräsch. 

Mamma är helt klart påverkad och har Fenthanyl plåster på sig samt att hon får sprutor med smärtstillande. Hon är lite förvirrad och pratar om när hon ska hem så ska hon börja på att måla igen. Mamma är väldigt konstnärlig och har gjort många fina tavlor var av en jag har upphängd i vardagsrummet. 
Hem kommer hon nog dessvärre inte igen till min och alla andras stora sorg...

Hon bekräftade det vi redan hade misstänkt att cancern som har spridit sig till lymfkörtlarna i bland annat magen ligger och trycker på ischias nerven och där med ger nervsmärtor.
Det är alltså inget som går att göra något åt! 
Mamma sade att det var tokigt att det har blivit så här och sedan sade hon att det är tråkigt att det gick så här.

Vi gör ett besök hos henne på onsdag innan vi åker utomlands och sedan kommer mina flickor att hälsa på henne under min frånvaro. E vill så gärna träffa sin mormor och jag sade till tjejerna att de kan ju åka dit när de vill. 

I morgon kommer mitt älskade barnbarn hit och det är ju hennes fyraårsdag då. 
Så något blir det väl att hitta på för henne!

Pappa ska ringa kommunen i morgon angående hemtjänsten och det känns bra. 
Hoppas att de kan sätta in hjälp fort!

Min moster och morbror var och hälsade på mamma i dag och jag är ganska så säker på att de blev förskräckta över att se hur hon mår. Det har gått så fort på slutet och det smärtstillande hon får gör sitt till förstås. Men nu ligger hon bara som en säck i sängen och sover mest hela dagarna. Det är så sorgligt!


Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...