söndag 13 juli 2014

En förklaring

När vi kom in till mamma så låg hon och sov! Hon var rejält omtöcknad och förvirrad och framför allt så trött. 
Ögonen var på halvstång och hon somnade litegrann mellan samtalen. 
Efter ett tag så tycker jag nog att hon piggnade på sig aningens aningens.

En sköterska kom in och förklarade att mamma hade haft sådana smärtor som började redan i fredags efter vårt besök och att i morse så hade hon legat ihopkrupen i sängen i en båge med smärtor from hell. 
De hade inte ens kunnat röra henne och fick först ge mamma en spruta med ett morfinpreparat. När den inte var tillräcklig så gav de henne ytterligare en spruta. 
Sedan var det god natt för lilla mamma och hon kommer inte ens ihåg att jag hade ringt i dag.

Smärtorna i hennes rygg är bland annat nervsmärtor fick vi veta i dag av sköterskan. 
Om de beror på cancern eller mammas gamla skador i ryggen vet jag inte riktigt, men det kanske är en kombination.

Ganska säkert är ändå känns det som - att om hon vore smärtfri i ryggen och inte behövde gå på morfin, så hade hon säkert kunna vara uppe till en viss del.
Det är nog inte cancern som tar knäcken på henne nu utan det är förmodligen alla starka medicinerna. 
Mamma liksom oss är rädd att organen lägger av!
 

Nu har vi handlat det absolut sista inför resan! Lite godis och annat onyttigt men som är så gott att äta efter en hel dag på stranden i värmen. Det blir att bunkra upp på balkongen om kvällen med en kall öl till.




Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...