tisdag 1 juli 2014

Fyra år

I dag är det fyra år sedan Troy och hans bror Milou föddes! Milou bor nu i Boliden och har det underbart medan Troy blev kvar hos oss och också har det underbart ;-).
Vi tänkte först använda honom i avel ( låna ut ) och ställa honom, men hans ena testikel trillade aldrig på plats. 
Vilket var synd med tanke på hur snygg han faktiskt är!

Pappa ringde i går och berättade att han blir utskriven endera i dag eller i morgon. Grejen är att jag tror inte att han fixar hemgång! Han är helt själv där hemma och kan knappt laga mat och det blir oftast bara en korvbit eller en bryta för honom de gånger han har varit ensam. 

Jag är inte heller riktigt säker på att han klarar sig fram på kryckor eller snarare att han tar sig upp från sängen, toaletten, fåtöljen och köksstolen själv. 
Förra gången han skulle skrivas ut så var det han själv som lessnade och bara for hem utan att formellt vara utskriven. Han påstod att han gick så bra med kryckorna och några hjälpmedel behövdes inte.
En dag höll det och sedan gick det inte!

Jag är rädd att det blir så även denna gång och jag försökte att tala med honom om detta under vårt samtal i går. Dock så går han sin egen väg och kör sitt race och kommer att se till att bli utskriven. Vi vill så klart ha hem honom men det skulle vara bra om han hade hjälp ordnat INNAN hemgång. Hemhjälp som kommer hem med mat och så vidare. 
Jag vet knappt vad de gör och vilka som gör vad! Vem kontaktas när det gäller ansökan av sådant, vilka gör det mm. Det är ju en djungel det där!

Mamma berättade att pappa hade ringt till henne två gånger i går och sagt att han skulle bli utskriven på tisdag eller onsdag. Hon tänkte att han måste ha glömt att han redan hade ringt och sagt det och bad mig att ringa till geriatriken för att prata med någon om pappa och om han verkligen är redo att åka hem. 

Jag tror inte att personalen kommer att säga något till mig då de har tystnadsplikt men jag ska i alla fall försöka. 
Min bror skulle åka upp och hälsa på dem båda under dagen så jag tror att jag följer med och tar ett snack med folket som jobbar.

I morse vaknade jag tjugo i fem och kunde inte somna om. Börjar kännas lite störande nu! Är glad att jag kan sova lite på dagarna för att annars skulle jag inte orka. Skippar den långa promenaden i dag!

Foto: Troy fyra år i dag ♥

 

När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...