lördag 12 juli 2014

Hälsning från andra sidan

Jag ska medge att jag tror på det andliga och har så gjort i flera år. Det har hänt en del underliga saker i hemmet under årens lopp men nu var det ett tag sedan. 
Nu när det har varit så tungt så har jag i min tysthet bett min avlidna mormor att " ta hand " om min mamma när hennes tid är slut. Jag har även i mina svåra stunder när jag har varit jätteledsen bett både han där ovan och alla mina avlidna släktingar om hjälp och stöttning.
När jag har varit så förtvivlad och tårarna har flödat....

Nu är det ju som det är med allting och en del tror på det övernaturliga medan andra inte gör det. Min mamma till exempel är absolut inte den som tror på sådant och jag tror inte heller att hon tror på någon gud.
MEN hon har varit med om en nära döden upplevelse eller vad man ska kalla det.
Hon opererade sin rygg för många år sedan och något hände under operationen. Hennes hjärta stannade och de fick ge henne sådana där hjärtstartar grejer ( ja ni hör ju vad lite jag vet om sånt ). Vid tredje försöket fick de igång hennes hjärta igen. 

Jag minns det där mycket väl för jag och pappa hälsade på henne efter operationen men fick inte träffa henne. Hon låg på IVA och de ville inte säga vad som var fel. 
Det fick vi veta senare!

Mamma berättade efteråt för mig och min svägerska att hon hade sett ljuset och att hon hade sett sig själv ligga där på operationsbordet. 

Jag är inte troende i den grad att jag tror på gud ( men något tror jag på ) men vissa saker kan ej förklaras. 

I kväll fick jag ett meddelande från en god vän vars vän som är medial i sin tur hade en hälsning som förmodligen var riktad till mig. Lite rysningar gav det allt! 

Vi har varit på marknaden i dag och det var riktigt trevligt. Oftast så köper jag inte så mycket men ett gäng sockar till mitt barnbarn och till mig själv blev det. 
Den lilla tösen fyller fyra år på tisdag! Nu ska hon förstås inte bara få sockar till födelsedagen men hon hade önskat sig rosa sockar. ALLTING ska vara rosa numera! 

E skrev tidigare i dag och frågade om jag hade ett par hundra kronor att låna ut till henne då hon skulle ut o fika och äta middag med en personal från psykiatrin. 
Egentligen så har jag inte de pengarna men så klart att jag gav henne en slant ändå. Hon måste ju få komma sig ut och ha trevligt! 

Hon mådde hyfsat i dag och en medicinökning gjordes i tisdag på Abilify. Det brukar tydligen ta en vecka innan den börjar ge verkan! Gör den inte det så får hon ta upp med läkaren om att byta till en annan sort eller till den förra hon åt. Trots de biverkningar som den gav!

Jag har inte pratat med min mamma i dag då jag drar mig lite för att ringa till henne. Hon ligger oftast och sover och har ont och då vill jag inte störa henne. 
Däremot så for jag en sväng till pappa för att kolla läget och han låg i sin säng. Han sade att han är så trött nu för tiden! Jag oroar mig lite för honom om hur det ska gå när jag är utomlands. Tur att brorsan finns också fastän han jobbar om dagarna.

Har ni tänkt på att många liksom plutar med munnen när de ska bli plåtade. Då kan det se ut så här om man inte passar sig ;-) OBS: Skämt!!



När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...