tisdag 15 juli 2014

Inget besök

Pappa for aldrig till mamma då han först hade ringt till henne och fick höra att hon var så drogad att hon inte kunde prata. Han hörde i alla fall inte vad hon sade och valde då att stanna hemma.

Han hade själv varit till vårdcentralen som jag nämnde tidigare och fick hela armen omlagd. 
I morgon ska han på skelettröntgen hela dagen på lasarettet och klockan 15 kommer de från kommunen angående hemtjänst. 

E är kvar på psykiatrin och mår inte så värst bra. Hon har både ångest och självmordstankar fortfarande. Natten mot i morgon blir det en vecka som hon har varit där.
Jag hoppas att hon snart börjar må bättre och kan åka hem till sitt eget och att självmordstankarna försvinner. 

Jag hoppas också att inget händer medan jag är borta. Att mamma inte dör, att E inte gör något dumt och att pappa inte försämras han också. Han har ju sina proppar i lungorna kvar som han ger sig själv sprutor för. Vätskan i lungorna är också kvar!
Han klagar över sin trötthet och såren på armarna ser inte snygga ut....

I morgon ska vi då hälsa på mamma och jag önskar att hon är lite mer kontaktbar än vad hon har varit de sista dagarna.




När någon inte vill

För några dagar sedan skrevs vår flicka ut igen och peppar peppar jag hoppas att hon kan vara hemma tills hon åker till mig om en vecka. Sed...