lördag 26 juli 2014

Inlagd

Dagarna rusar i väg och jag har kunnat slappna av mer och ha roligt mellan varven. Men så kommer ett il när jag tänker på mamma och börjar på att gråta.

Vi har alla dagar utom en varit på stranden och det har varit mellan 29 - 31 grader i havet. Riktigt skönt!

Pappa är inlagd igen för sitt onda knä men ska skrivas ut i morgon. Min bror oroar sig för hur han ska klara sig då han knappt tar sig upp ur sängen igen.

Det där med hemtjänsten är ännu inte klart vad jag fick höra i kväll. Mötet hade inte varit så lyckat och pappa hade bara fått höra vad de inte gör. I nästa vecka skulle ett nytt möte hållas och har jag bara kommit hem, så tänker jag be om att få närvara.

E skulle ju höra med Malin om hon kunde tänka sig att sjunga på mammas begravning. Tyvärr så gick det inte! Jag misstänker att den egentliga orsaken är ovilja men nu har vi i alla fall frågat. Hade jag själv haft en sångröst så skulle jag sjunga men då flyr väl begravnings gästerna fältet.

På torsdag i nästa vecka ska jag och min bror samt vår pappa träffas och samtala om den stundande begravningen. Jag ser inte fram mot det!
I går klockan 21.00 så tände vi ett värmeljus på vår balkong till mamma. Det var då en vecka sedan hon dog!

Long time no see

Den här sommaren har rusat i väg och nu sitter jag här medan hösten gör sig påmind. Har haft en underbar sommar kan jag säga och vistelsen i...